Saturday, May 21, 2011

Malangnye nasib...

X tau la kenape malang sgt nasib aku semenjak 2 3 menjak ni...
lepas satu2 perkara buruk berlaku...haissshh
mule2 bln april lalu, aku ngan mama aku kena tipu ngan customer...RM100+ jugakla kitorang rugi...
memang x sangka langsung customer tu sanggup tipu kitorang...yelah tgk muka baik...bile bercakap lak dgr mcm org ber"ada" dia pakai semuanye yg mahal, yg besar...rumah besar,kete besar...so,takat RM100+ tu ape la sgt kan?...tapi rupenye yg "ado"...barang dah ambik,tapi sampai ke hari ni duitnye x nampak2,orgnye pun ntah kemane...agaknye selame ni pun keje dia menipu org kot?tu yg ble pakai semua besar2,mahal2?...ape yg penting aku ngan mama aku memang x halalkan semua barang yg dia ambik tu...pakai lah barang HARAM tu ye...

Then dalam pertenggahan bln april aku ade order barang online...cadang barang tu aku nak bagi sbgai birthday present kat kawan aku...aku order barang ready stock pasal nak beli barang pre-order takut x sempat lak,pasal selalunye barang2 pre-order ni ambik mase sebln lebih hampir 2 bln gak nak sampai ke tangan...tapi yg peliknye aku rase mcm aku order barang pre-order, 3 minggu aku tunggu, x sampai2...birthday kawan aku pun dah lepas (kesian dia T.T)...bile aku tanye bdk tu, bile aku bleh dpt barang aku tu...dia kate barang yg aku order tu supplier dia dah jual kat org lain...WHAT???

bayangkan la dah 3 minggu aku tunggu, tu jawapan yg aku dpt...ok fine aku nak refund...tapi sampai ke hari ni x dpt2 lagi duit aku tu...mcm2 alasan la bdk tu bg...kad bank dia rosak la kena buat baru la...lepas ni agaknye dia bagi alasan x jumpe bank lak kot?...

14 mei yg lalu lak aku ngan ayah aku jatuh motor...mase on the way nak balik rumah,tetibe nampak kaca besar2 bertaburan kat tepi jalan...ayah aku bwk motor mase tu xdela laju,dia cube elak2 kaca tu tu,tapi disebabkan terlampau banyak sgt kaca2 tu elak mcm mane pun kena jugak...mula2 aku dengar bunyi tayar belakang mcm bunyi tayar pancit,dalam hati aku kate "betul ke tayar pancit?"...aku tgk motor jalan mcm ok je...then tetibe je tayar blakang meletup,ayah aku try kawal motor ngan kaki dia tapi terbabas jugak kat tepi divider...

"penjenayah" yg menyebabkan aku jatuh motor
mase jatuh tu aku mcm sedar x sedar,mcm mamai je...nak bangun pun rase x larat,kepala rase berat je...tapi aku try jugak bangun,aku duduk kat atas jalan,aku bukak helmet then pelan2 aku berdiri...mase aku berdiri tu kepala rase pening,raba2 kepala ade bengkak sikit...then aku pun duduk la kat atas divider tu...check siku ade luka sikit,nasib baik la aku pakai sweater klau x mesti teruk pnye luka...mase tu ramai org yg berhenti dan membantu kitorang...tetibe dtg sorg abg ni tanye kat aku "ok ke?" dgn mamai aku jawab "kepala pening sikit"...dorang masing2 semua nak tawarkan bantuan,ade yg nak tolong bawak pegi klinik,ade yg nak tolong belikan dan tukarkan tayar...memang rase terharu jugak la mase tu...yelah x sangka ramai yg sudi membantu...terima kasih pada anda semua yg terlibat pada hari tu
and dalam mase yg same aku rase bersyukur sgt2 sebab aku ngan ayah aku x ape2,cume luka2 ringan je...tapi dekat seminggu jugak la kitorang sensara sakit2 badan,jalan pun terhinjut2...

hope lepas ni xde lagi la malang yg menimpa aku...amin...

No comments:

Post a Comment